Kuka olen?

Heikki Korppi:

Oletko koskaan tehnyt persoonallisuustestiä? Niitähän on joitakin tarjolla internetin ihmeellisessä maailmassa. Tein tässä joku aika sitten pitkästä aikaa yhden tällaisen testin. Tuossa testissä ei vain vastattu kysymyksiin kyllä tai ei, vaan siinä oli useita vaihtoehtoja tarjolla. Näin saadaan tarkempi analyysi ihmisen persoonallisuudesta. Vastaus on aina mielenkiintoinen ja suuntaa antava, minkälainen ihminen olen. Tietenkin vastaaminen perustuu omaan rehellisyyteen, sillä muuten vastaus antaa aivan väärän kuvan itsestään. Testissä, jonka tein oli persoonallisuustyypit jaettu 16 eri ihmistyyppiin, jotka olivat:

Analyytikot:
Arkkitehti (Kekseliäät ja strategiset ajattelijat, joilla on suunnitelma kaiken varalle)
Loogikko (Innovatiiviset keksijät, joiden tiedonjanoa ei voi sammuttaa)
Päällikkö (Rohkeat, kekseliäät ja voimakastahtoiset johtajat, jotka aina löytävät tien – tai tekevät sen itse)
Väittelijä (Älykkäät ja uteliaat ajattelijat jotka eivät voi vastustaa älyllisiä haasteita)

Diplomaatit:
Asianajaja (Hiljaiset ja mystiset, mutta hyvin inspiroivat ja väsymättömät idealistit)
Sovittelija (Runolliset, kiltit ja epäitsekkäät ihmiset, jotka ovat aina valmiita auttamaan hyvää tarkoitusta)
Protagonist (Karismaattiset ja inspiroivat johtajat, jotka osaavat lumota kuulijansa)
Aktivisti (Innostuneet, luovat ja sosiaaliset vapaat sielut, jotka aina löytävät syyn hymyillä)

Vartijat:
Logistikko (Käytännölliset ja faktakeskeiset individualistit, joiden luotettavuutta ei voi epäillä)
Puolustaja (Hyvin omistautuvat ja lämpimät suojelijat, jotka ovat aina valmiita puolustamaan läheisiään)
Johtaja (Loistavat hallinnoijat, ylittämättömiä hallinnoimaan asioita – tai ihmisiä)
Konsuli (Poikkeuksellisen huolehtivat, sosiaaliset ja suositut ihmiset, jotka ovat aina valmiita auttamaan)

Löytöretkeilijät:
Virtuoosi (Rohkeat ja käytännölliset kokeilijat, kaikkien työvälineiden mestarit)
Seikkailija (Joustavat ja hurmaavat taiteilijat, aina valmiina tutkimaan ja kokemaan jotakin uutta)
Yrittäjä (Älykkäät, energiset ja terävät ihmiset, jotka nauttivat elämisestä reunalla)
Viihdyttäjä (Spontaanit, energiset ja intohimoiset viihdyttäjät – elämä ei ole koskaan tylsää heidän ympärillään)

Siinä ne olivat. Mihin ryhmään laitat itsesi?

Me ihmiset olemme hyvin erilaisia, koska Jumala on luonut meistä jokaisesta ihan oman persoonansa. Maailmassa ei ole yhtään samanlaista ihmistä, mutta jotain samaa on jokaisessa persoonassa; se on: me olemme kaikki iankaikkisia sieluja. Vaikka luonteemme ja persoonallisuutemme ovatkin erilaisia, meitä yhdistää yksi asia; iankaikkisuus. Siksi oleellista ei ole se, minkälaisia me olemme vaan se, missä vietämme iankaikkisuuden. Toinen meitä jokaista sielua yhdistävä tekijä on se, että me kaikki olemme syntiä tehneet ja vielä enemmän; olemme syntisiä. Siksi on tärkeää tietää, missä vietän iankaikkisuuden ja miten saan syntini anteeksi? Nämä kaksi asiaa voi tietää yhdellä perusteella: Olenko vastaanottanut sen pelastuksen, jota Jumala tarjoaa Jeesuksessa Kristuksessa? Tämä pelastus kun ei lankea meille kuin Manulle illallinen (Manu oli hevonen), vaan tätä pelastusta on pyydettävä Jeesukselta: Anna minun syntini anteeksi ja puhdista minut verelläsi. Vain Jeesuksella on valta antaa syntejä anteeksi ja vain Jeesus on tie Jumalan yhteyteen ja iankaikkiseen elämään taivaassa.

Haluamme näillä blogiteksteillä olla ohjaamassa sinua hyvää päätökseen ja sinua, joka olet jo valintasi tehnyt Jeesuksen puoleen, pitämään siitä kiinni. Siunausta sinulle elämän taipaleella, olet sitten minkälainen tyyppi tahansa.

Heikki Korppi

Ps. Minä olen persoonallisuustestin mukaan vartijatyyppinen puolustaja. Lisäksi vastauksena otsikon kysymykseen ”Kuka olen”, vastaan: Jumalan armosta pelastettu taivasmatkalainen. 😉
Toinen testi antoi tämänkaltaisia vastauksia: Olet herkkä ja ujo, etkä pidä asioita itsestään selvinä. Tunnet itsesi olevan hyödyksi vain silloin, kun voit olla avuksi toisille… Sovellut parhaiten ammatteihin, joissa voit auttaa ihmisiä: palvelutyö, opetus, vapaaehtoistyö, hoitotyö.

BLOGI

Uusi blogiteksti ilmestyy noin kaksi kertaa kuukaudessa.

Blogikirjoitukset eivät välttämättä edusta Sotkamon Helluntaiseurakunnan virallista linjaa, vaan ovat kirjoittajien omaa tulkintaa, ajatuksia ja kokemusta uskosta ja elämästä. Kirjoitusten tarkoitus ei ole antaa vain vastauksia, vaan myös herättää kysymyksiä.

Blogia kirjoittavat mm:

  • Mirka Virtanen

  • Ylioppilas, ylistyksenjohtaja

Uusimmat blogitekstit

Kaksi kaverusta

Julkaistu : 15.2.2024

Uskon rannaton meri

Julkaistu : 18.1.2024

Riippuvainen Jeesuksesta.

Julkaistu : 30.11.2023

Sitä on kaikkialla.

Julkaistu : 23.10.2023

Arvokas taideteos

Julkaistu : 7.9.2023

Nenä, korva, varpaanväli.

Julkaistu : 16.6.2023

Viimeiset sanat

Julkaistu : 24.5.2023

Jumala on kutsujen Jumala

Julkaistu : 27.4.2023

Etsikää niin te löydätte

Julkaistu : 30.3.2023

Enemmän uskoa, vähemmän pelkoja

Julkaistu : 16.3.2023

Ajatuksia tulesta.

Julkaistu : 23.2.2023

Vapaasti tulla ja mennä?

Julkaistu : 7.2.2023

Enemmän Häntä

Julkaistu : 5.12.2022

Toukka

Julkaistu : 10.11.2022