Riippuvainen Jeesuksesta.

Mirka Virtanen:

Mitä enemmän vietän aikaa Jeesuksen kanssa ja opin tuntemaan Häntä, sitä enemmän huomaan myös rukousteni muuttuvan. Pyydän hyvin erilaisia asioita kuin vaikkapa puolitoista vuotta sitten. Eräs tietty rukous aivan pysäytti minut miettimään: miksi ihmeessä rukoilen jotain tällaista! Se kuulosti niin nurinkuriselta maailman ja lihan silmin. Mutta eikös Jumalan valtakunta olekin juuri sitä – nurinkurinen? Se ei vaan toimi samalla tavalla kuin maailma ja siksi tarvitsemme mielen uudistusta.

Tuo rukous josta mainitsin, kumpuaa Jesajan kirjan kahdesta eri kohdasta. Jumala sanoo niissä näin: “Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särkynyt henki ja arka tunto minun sanani edessä” (Jesaja 66:2) ja “Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden luona, joilla on murtunut ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja herättäisin eloon murtuneiden sydämen” (Jesaja 57:15). Vau! Minä ainakin haluan Jumalan katsovan puoleeni ja asuvan luonani! Mutta konteksti jossa nuo Herran lupaukset tulevat, kertoo juuri Hänen valtakuntansa luonteesta – Hänen luonteestaan. Jeesus lupaa katsoa sen puoleen, joka on NÖYRÄ, jolla on SÄRKYNYT henki ja ARKA TUNTO Hänen sanansa edessä. Lisäksi Hän asuu korkeudessa ja pyhyydessä mutta myös niiden luona, joilla on MURTUNUT ja NÖYRÄ henki. Nöyryys toistuu useampaan otteeseen ja sen rinnalla on särkynyt ja murtunut henki. Mutta eihän kukaan halua olla särkynyt ja murtunut!

Uskon, että tämä on asia, jonka Jumala haluaa meille jokaiselle avata tavalla tai toisella. Hän haluaa meidän ymmärtävän Hänen sydämestään jotain kaunista, ihmeellistä ja nurinkurista. Itse tarvitsin siihen kivuliaan ja vaikean ajanjakson, jonka läpi kulkea, sillä muuten en olisi tullut kokemaan, mikä määrä Jeesuksella on rakkautta ja hyvyyttä myös minua kohtaan. Ja kuinka uskollinen Hän on! Hänen voimansa todella lepää ylläni, kun olen itse heikko. (2. kor. 12:9) Kun olen murtunut ja särkynyt, tarvitsen Häntä. Ymmärrän silloin, etten selviä elämästä yksin omassa voimassani. Näen sen että Jeesuksessa on kaikki toivoni, iloni, rauhani ja tulevaisuuteni.

Saatuani maistaa Jumalan todellista hyvyyttä ja voimaa, haluan vain elää lähellä Jeesusta, Hänen tahdossaan. Haluan olla riippuvainen Hänestä, enkä olla niin täydellisen ehjä ja täynnä voimaa, etten kokisi tarvitsevani Häntä. Sen vuoksi rukoilen Jesajan kirjan paikkojen mukaisesti. Silloin, kun olemme nöyriä Jumalan edessä ja juuri sopivan murtuneita, Hän virvoittaa henkemme ja herättää eloon sydämemme. Näin Hän lupaa, ja Hän on uskollinen.

BLOGI

Uusi blogiteksti ilmestyy noin kaksi kertaa kuukaudessa.

Blogikirjoitukset eivät välttämättä edusta Sotkamon Helluntaiseurakunnan virallista linjaa, vaan ovat kirjoittajien omaa tulkintaa, ajatuksia ja kokemusta uskosta ja elämästä. Kirjoitusten tarkoitus ei ole antaa vain vastauksia, vaan myös herättää kysymyksiä.

Blogia kirjoittavat mm:

  • Mirka Virtanen

  • Ylioppilas, ylistyksenjohtaja

Uusimmat blogitekstit

Kaksi kaverusta

Julkaistu : 15.2.2024

Uskon rannaton meri

Julkaistu : 18.1.2024

Riippuvainen Jeesuksesta.

Julkaistu : 30.11.2023

Sitä on kaikkialla.

Julkaistu : 23.10.2023

Arvokas taideteos

Julkaistu : 7.9.2023

Nenä, korva, varpaanväli.

Julkaistu : 16.6.2023

Viimeiset sanat

Julkaistu : 24.5.2023

Jumala on kutsujen Jumala

Julkaistu : 27.4.2023

Etsikää niin te löydätte

Julkaistu : 30.3.2023

Enemmän uskoa, vähemmän pelkoja

Julkaistu : 16.3.2023

Ajatuksia tulesta.

Julkaistu : 23.2.2023

Vapaasti tulla ja mennä?

Julkaistu : 7.2.2023

Enemmän Häntä

Julkaistu : 5.12.2022

Toukka

Julkaistu : 10.11.2022